Lite tidigt och galet rörigt

Vad hände med sommar värmen? Jag vet att den försvinner varje år, men fasen inte så här fort väl?!
Den brukar väl sjunka sakta med säkert ändra till början av November, DÅ kan det vara så här kallt!!
.
Jag menar klockan är 6 och på termometern står det 5.8 grader c. Vi hoppade liksom över två månader eller? Är det inte September nu utan November kanske?? Kan förklara varför varenda unge i stan säljer JUL-tidningar redan!!
Min syster och hennes kompis kom förbi här igår med varsin, jaha. Tänker jag, ska jag vara en god storasyster och köpa något ur hennes tidning... Bläddrade igenom hittar MASSOR jag vill ha, tänkte men jag kan ju köpa två grejor, men... Det kunde jag ju inte, tänkte jag, måste ju köpa något ur hennes kompis tidning med...  Så då fick jag bläddra igenom den, hittar INGENTING jag vill ha. Så jobbigt det blev!! Tänkte men jag tar väl det billigaste, asså saker i de där tidningarna är inte ens nästan billiga, det billigaste jag hittade var 89 kr liksom??
.
Så det blev en bok med muffinrecept från kompisens tidning och en bok som tolkar drömmar ur min systers. (Avstod från den underbara boken om kladdkakor.... För jag tycke dröm boken var mer aktuell...)
.
Funderar nästan på att bussa till tåget idag, men då får jag vänta så jäklans länge på station, och där är det inte varmt. Nej blir till att trampa ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback