arrivederci i'm moving on

Nu drar jag till Spanien med min lovley family och min älskade Tobias! Vi ska ha det awesome! Skojar inte!
Det är förövrigt hit vi ska, ser ju inte fel ut direkt!
Aja vi ses i Augusti!
(Jaaa Julia I will miss u)

Friends is all i need

Stadsparken idag och kolla på Evelina när hon tävla och Kristina som var gäst artist! SÅ COOLT! Evelina var bäst och vann. Kristina var awesome och blev intervjuad  av tv. Jag har så coola vänner.
Vi resten av mina vänner är ju bara allmänt coola såååååå.
Tänkte sätta den snyggaste bilden högst upp men... alla är så fiiiina, bara för att Emma är så bra fotograf!

Stadsparkshäng med bästa

Julia kom till mig igår och lekte med mig och min bror. Vi badade i poolen. Julia och jag var ganska torra, sen helt plötsligt. Not so much. Haha. Min bror är galen!!
.
När vi inte behövde leka med min bror längre bestämde vi oss för en tripp till stadsparken där vi åt glass och satt på film, awesome.
Efter ett tag kom Jessica med och då blev det ännu mer awesome, vi åt pizza med för vi kom på att det var alldeles för mysigt i stadsparken på våran filt för att åka därifrån.
.
Senare kom Tobias, Victor och Martin. Sen blev det djulö. Orkar inte skriva fullt ut i detalj de där sista, men det var något om att Jessica och jag lämnade Julia i en taxi så hon kunde åka hem och sen åkte vi ner tilll djulö där vi hittade ett gäng badkrukor till killar. (Victor och Martin) hehe
Inte äre vackert men det är legendary.

Jag målar alltid utanför kanterna i målarboken

Känns bra att jag inte smält än i alla fall! Bara 5 dagar kvar tills jag åker till Spanien med. Känns skönt men ändå inte egentligen jag menar det är 2 veckor utav mitt sommarlov som försvinner, eller oj vad tragiskt det lät "jag åker till spanien och missar saker som händer hemma.... STACKARS MIG!" hahahah. Nej men jag pratade med Jessica och Julia förut och vi insåg att det är MASSA saker som vi ska göra. Innan sommarlovet tar slut vill säga. Galet ju.
.
Men vi konstaterade att man kan ju göra saker mitt i veckan så vi kommer nog överleva! Härligt!
.
Här kommer i alla fall några bilder ifrån Linköping! Nice.
Min bror ser inte så glad ut, men jag ser glad ut för båda oss två så. Haha.
Äventyrsgolf vid bergsslussar. Sa till Tobbe att min bror är bättre än honom och då fick jag den här minen, why??
Eftersom mamma och jag är för bra för att vara med på golfen så fick vi hitta andra uppdrag. Mamma höll poäng räkningen och jag skötte kameran.
In action
Lovley

Underbart

Nu blir det volleyboll nere vid djulö och sen blir det att kika in på Tobbes lagfest. Är inte så jätte taggad men det blir säkert roligt när man väl är där! hihi.
Imorgon ska jag umgås med bästa Julia vilket är nice eftersom jag inte träffat henne på FOREVER!!
Hade världens mysigaste dag igår btw, Tobbe fixade en picknick på gaustuberg vilket var helt lovley!! Väldigt mysig och galet fint! Sen på kvällen var vi i stadsparken med Tobbes familj och åt. Mycket trevligt.
Tobias är min sweet heart och jag älskar honom galet mycket!!
.
Förövrigt vill jag bara säga att Kalle Moraeus är galet bra.
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – Underbart


Tobias Börjesson du är mitt everything

Dear Schulia

Dear Schulia.
Nu tycker jag FAKTISKT att du bör ta och pallra dig hemåt från västkusten och komma och umgås med mig. Jag vet att du har kul och att du är med Evelinka. MEN JAG VET ATT DU SAKNAR MIG! Du vill leka med mig, i know it's true. Jag behöver också att du kommer hem för jag menar. Min blogg HÅLLER på att gå under. For real. Du är mina läsare. True story.
.
Men nu äre ju inte långt kvar, och OM jag inte får en ballerina utav dig blir jag ledsen...........
.
That's that.
Puss e kram.
Haha inte det minsta desperat eller så? Eller jag saknar ju dig inte sååå myycket egentligen... Eller,.. aah..puss?. (A)

Linköping for the hole slant

Idag gör vi en utflykt till Linköping, mamma och tha family ska till flygplans museet och Tobbe och jag ska ner på stan och glo runt lite. Kanske kan hitta de där sista inför Spanien?? Vore ju nice!
Ska se om jag kan få tag i några utav mina Norrköpings friends med men det blir ju svårt eftersom jag har typ 1 kr på min telefon, får kanske använda röksignaler??
.
Tove Styrke – Million Pieces

Teddan och jag när vi är som bäst

Blev inget slappande och slöande inte, mamma gav mig uppdraget att göra sallad. "Ta det du hittar" så det är vad jag gjorde, sen så blev den så fin och jag blev så stolt att jag tog fram system kameran och klickade några bilder på den.
Så kände jag mig så otroligt över ambitiös och klickade lite till på mina nyinköpta skor med. Jaja.. Kunde jag ju lika gärna ta en dagens outfit när jag ändå är så otroligt ambitiös!
Bikini överdel H&M, linne Monki, kjol Gina Tricot, skorna Skokanonen.
.
Nu ska jag och Ted Gärdestad ut och sätta oss i trädgården. Hare härligt.

Slö i sol

Hej i värmen!
Jag har sovit i solen en stund och nu är jag galet trött! Tobbe är och umgås med några vänner och badar, trodde jag skulle ut till Kristina och grilla med massa folk men det blev inget så nu sitter jag och försöker komma på vad jag ska göra.
Ska väl lägga mig i solen igen eller lägga mig i soffan och sova. Får se vilket som lockar mest. haha.

Sommarlov

Nu känns sommarlovet mer än någonsin! Solen skiner och regnet lyser med sin frånvaro! Likaså Julia och Evelina som är på semester!! Saknar dem redan och de åkte igår... heeeh..
Saknar även min Jessica som är sjukis!!
.
Tobbe och jag låg och sov i solen på en filt under ett parasoll igår, galet skönt! Vi var så galet trötta eftersom mitt rum är snäppet varmare än vad det är utomhus! Galet.
.
Funderar på om vi ska ner till djulö idag och steka lite. Det blir nice!

Ohno noway!!

Jag är skärrad, på riktigt... Visste att det skulle hända när jag satte igång filmen. Filmen hette nio månader, självklart handlar den om graviditet... jösses. Vad tänkte jag där liksom??
.
Jag erkänner, nu och officiellt. Jag är rädd för graviditet och barnafödsel. På riktigt.
.
Därför är jag skärrad. I slutet av filmen (spoilers, fuck that) så föder inte en, utan TVÅ kvinnor barn samtidigt. Jag lovar jag höll på att svimma, for real! Mitt hjärta slår fortfarande 3 dubbla slag. Tobbe ringde mitt i, jag funderade på att inte svara, för tänk om jag skulle bli gravid liksom. Nej men seriöst.
.
Jag vill inte vara gravid, jo okej, på vissa är det jätte fint att vara gravid. Men seriöst, jag skulle freaka ut! Särskilt när om den skulle röra sig, jag skulle skrika börja gråta, dö.
Något som växer i mig, folk säger att det är bland de finaste som finns, en underbar ÄRA att ha en annan människa växa innuti. NEJNEJNEJ!!!!! ALDRIG!!! Jag skulle inte pappa trycket.
.
.
Jag tänker inte skaffa barn förns de kommit på ett sätt så att männen kan ta han om själva graviditeten. Sen tänker jag inte vara med när ungen föds.
.
Jag menar, HAR NI NÅGONSIN SETT EN FÖDSEL?! På riktigt eller på film, eller någon som berättat. Seriöst min mamma låg på bb i 42 timmar när hon skulle föda mig!! SERIÖST 42 TIMMAR!!! Asså, kvinnor som skriker utav smärta.
.
Sen klarar de flesta människor inte ens av att ha barn tillsammans så de skiljer sig och låter deras skapelse slitas i bitar mellan två så kallade hem, mellan två hus, inte riktigt höra hemma någonstans förens man skaffar eget och gör samma jävla misstag själv.
.
.
Jävlar vad seriös jag är men jag dör innombords varje gång jag ser något sånt här. Jag skriker aldrig när jag ser en skräckfilm, känner nästan inte rädsla inom mig, för jag vet att det inte är på riktigt, sånt händer nästan aldrig. Men när jag ser en födsel på film, då skriker jag, mitt hjärta går sönder, min rödsla tar över hela min kropp! För det här händer varje dag!!
.
.
Tror jag ska gå och svepa i mig en hel karta p-piller nu...

SISTA DAGEN!!

Omg, det är en sån härlig känsla att sitta här idag, nu är det 5 timmar och 20 minuter kvar tills jag har sommarjobbat klart!!! FOR THIS SUMMER!
Hääääääärliiiiiiiiiigt äre!!Galet faktiskt!!
Kan inte släppa hur glad jag är för att det snart är slut ! Det här har varit 6 timmar om dagen av tristess, de tråkigaste 84 timmarna i mitt liv!
Men jag har ju kommmit ikapp med mitt serie och film tittande i alla fall.
Nu ska vi se. Under mitt sommarjobb har jag kollat på.
  • Nästan en hel säsong av how i met your mother
  • Couples retreat
  • Dear John
  • I love you beth cooper
  • It's a boy girl thing
  • Johan Glans, world tour of Skåne
  • Remember me
  • The sweetest thing
  • Nio månader
  • en säsong av the amazing race
  • Några avsnitt av pretty little liars
  • Minst ett avsnitt av parenthood
Tror det var allt i alla fall...
Spellistorna som roat mig under mina tre veckor av tristess.
Nu är det bara att vänta på den härliga betalningen, pengarna, lönen, omg den kommer sitta fint på kontot!

legen...wait for it...dary!

Såg eclipse igår, underbart bra! Men det bästa var nog sällskapet ändå, jag har bestämt att hedanefter ALLTID kolla på bio med Julia (kanske nååågra undantag för Tobbes skull, men bara om han ber riktigt snällt)
.
Jag och Julia, även kallad "bio-crashers" är sooo damn legendary när vi kollar på bio, vi skrattar lite göhre, lite oftare än alla andra. Men vi kan ju faktiskt inte hjälpa att alla andra är så jääävla torra??
.
Särskillt hon bredvid mig, först i början skrattade hon lite åt samma saker sen efter ett tag så lät det såhär "men faaaaaaan håll käften dååååååååååååååååååååååååå................................................................"
Förlåt för att du är tråkig.