middagslek

Hej.

Idag var jag på middag hos min mormor med massa släktingar, eller massa och massa. Några stycken iallafall. Haha.

Iallafall, mitt när vi sitter och äter så säger min lillebror (5 år)
"Nu ska vi leka en lek! Jag säger halva ordet och så ska ni fortsätta!"

Visst, låter ju roligt tänker vi. Så sätter han igång och orden blir faktiskt svårare och svårare (kan bero på att halva ordet för min bror är första bokstaven, haha.)

Sen kommer han till drycker, så säger han T.

Alla bara, t...t.. hm...t? Te?

"Nej" säger han då. "Tomat-vatten!"

Alla lände sig jätte dumma för det är ju självklart att det var tomat-vatten? Tomat-vatten?! haha.

Aja, sen tyckte Love att det var mammas tur att säga ett ord. Så mamma sa halva ordet vilket var cykel Love bara, cykelstyre? cykelhjul? cykelkorg? tillslut säger mamma cykelkääää.......

Då utbrister Love det han tror är svaret, och vilket är det, jo det är.

CYKELKÄRRING!!!!!!!!


Självklart brister alla runt bortet ut i ett otroligt as garv och sen tror jag att leken fick sitt slut till slut!


fredag

Förlåt för dålig uppdatering. Men har ju lov, då kan man inte sitta vid datorn hela dagarna.

Nu blir det fredagsmys med min älskling! SEE YA





lite kortfattat

Stugan vi var i efter vandringen (som jag inte gjorde) var mycket mysig! Vi hade verkligen jätte mysigt och trevligt, även fast jag typ hade feber och låg och frös halva kvällen + hela natten. hehe. Medan alla andra svettades.

Sen igår åkte jag hem och duschade sen till Tobbe och så sov jag här inatt. Idag ska jag pröva min tomte dräkt till julkalendern.

Jag kanske itne har skrivit det. Men jag ska iallafall vara med i julkalendern som varje år spelas på vårat torg, roligtroligt. Så idag ska jag iallafall åka och pröva kläderna!

Sen ska jag träffa Alice och så ska vi köpa massa god mat och åka till farmor och mysa lite.

Sen sover Tobbe hos mig, gosigast! hihi.


Den stora vandringen

Idag börja den stora vandringen, eller ja. Mina kära vänner har vandrat ut till en stuga i skogen någonstans. Jag sitter hemma i soffan och är barnvakt och väntar på att bruno ska komma hem så att han kan skjutsa ut mig och Becca till den dära stugan där våra vänner befinner sig!

Så jag har gjort frukost som jag ska ta med mig till mig och Tobbe tills imorgon, eftersom han vandrade iväg tidigt imorse! Sen ska jag även göra lite varm choklad eftersom han smsade och sa att han var otroligt sugen på det, har även köpt en påse med hans favorit godis, eftersom det var slut när han köpte godis imorse! Så då överraskar jag honom men godis!

Just nu sitter jag och kollar på "superhjältarna" med min 5åriga bror!

Sitter även och försöker arbeta fram min önskelista! Det är ju faktiskt så dags nu! Jag menar julen är ju här om, 2 månader!





härliga komedier

Okej, så här är det.

Jag och Tobbe har legat ch kollat på nästan hela första säsongen av "how I met you mother!"

Det är enligt mig en utav de bästa komediserierna som finns!!

1# V.Ä.N.N.E.R
2# How I met you mother
3# 2½ men
4# Scrubs
5# Seinfeld

Min lilla lista, hihi. Hate me if you want to... Men men !

Slänger in en bild också.


vintertid, ojsan

Jag såg nu att jag har lagt ut samma inlägg två gånger? Vad är felet på mig? INGET hoho suckers...

Jag och Tobbe vaknade idag runt 12 och sen åt vi frukost och vid halv 2 så säger Tobbe att han MÅSTE äta mat NU för han ska spela innerbandy om en timme (!) Lite stressad. Så han drar ner till köket och börjar laga medan jag sitter vid datorn och matar mina facebook fiskar (jaa ännu ett meningslöst roligt facebook  spel jag har blivit beroende av...)

Efter ett tag så skriker jag "Älskling!! Det är vintertid!! KLOCKAN ÄR HALV 1!!!!"

Han hör mig inte så smart som jag är så smsar jag (?!) Smsar? Han är på nedervåningen? Var är dagens ungdom påväg?!

Iallafall efter jag skickat smset så springer jag ner (?!) Har ju smsat vafan ? Kunde ju legat kvar i den varma sängen... Men iallafall.

Tobbe säger något i stil med rackarns då behöver jag ju inte äta än, men han gör det iallafall och jag återgår till mina fiskar...


Upp

Idag blir det bio med Tobbe och mina småsyskon plus min lilla systers kompis!

Vi ska kolla på upp, som jag har längtat efter den filmen! Såg väl trailern för ett år sen och har längtat sen dess! haha.


kärlek

Tobbe sitter och håller om mig och jag älskar't!

kärlek

Tobbe sitter och håller om mig och jag älskar't!

Jubileum

Jubileet blev lyckat! Hade inte övat en enda låt och inga noter. Men duktig som man är så tjuvkikar man på Evelina och sjunger som de andra gör (grupptryck) haha!

Kvällen blev lite mindre lyckad, förutom rönnbärskriget i matsalen och när jag spelade rönnbärsbrännboll med Emma.

Eftersom det var lite misslyckad kväll så åkte jag hem till Tobias, vilket var ett mycket lyckad val!


talang 2010 here I come!

Jag är så lyckad!

Idag var det musikklassarnas 10 års jubileum.

Jag tänkte, ja men jag går upp lite tidigare så kan jag duscha och göra mig iordning osv. Så jag ställer klockan på 20 i 7 (vi ska vara där 8)

Men serni jag har en talang, jag kan stänga av min väckarklocka i sömnen! Jo ni, det är inte alla som kan! Och det är inte så här stänga av så att den ringer om några minuter igen utan det är stänga av så att den inte ringer förens jag ställer om den!!

Talangfull jag vet!


farfar

Jag kommer sakna dig, men du har det bra nu. Ingen mer smärta. Jag älskar dig!

♥ R.I.P farfar


lilllördag

Blir ett litet snabbt inlägg nu innan jag ska dra vidare!

Går kvällen var så himla rolig! Tvåorna hade fixat en grym halloweenfest, även fast vi kommer knäcka dom nästa år! mohahaha!

Vi fick gå spökrunda som jag tror att vi kom 3a på, ja man fick lappar av en massa läskiga personer som försökte äta upp oss typ. haha! Jag var skit rädd! Blev instängd bakom en dörr med Belinda och Vanessa! Vi vågade inte gå fram för bakom dörren så låg två personer på golvet och försökte ta tag i benen!! Hjälp! haha!

Resten av kvällen var också jätte rolig! Massa plus!

Nu ska jag och träffa Tobbe, sen ska jag på hans träning! Skit kul, faktiskt! Heders! Sen ska vi fira Tobbes pappa, Tommy som fyller år! hihi.


halloween

Nu ska jag berätta för er vad som menas när jag säger halloween fest. Det innebär att våra kära Es2a or har anordnat en halloween fest för alla teatrare och dansare på De Geergymnasiet. Ni vet, skolan jag går på som man måste åka tåg till om man bor i Katrineholm eftersom den ligger i Norrköping. Den skolan.

Iallafall så ska man kläut sig! Pff, denna prossedur är mycket rolig, men tiden innan är fördjävlig rent ut sagt. För man ska ju komma på vad man ska vara också! Såoch så vill man inte stå ut för mycket från vad alla andra ska va. Ni vet, då känner man sig lite udda. I och för sig så gillar jag att stå ut, men inte så jätte mycket.

Men jag var dock inte den enda som hade problem med fantasin. Så jag och min kära vän Karin skickade iväg ett sms till 118118. Ni vet "Du kan smsa eller ringa, messa eller ring! Fråga anythiiiiiing! Messa eller ring, JA!!" Ah den har väl alla sätt!

De svarade då med en mängd saker man kunde vara, men ingen verkade lockande. Så jag vände mig till en mer pålitlig källa. Min vän Edvin ifrån min förra klass. Han sa troll, det är ju roligt faktiskt. Gulligt också. Kanon tänkte jag! Så jag sa till Karin att vi kan väl va troll! Så utbrast hon jaa! Zombietroll!!!

Så det ska vi vara! Blir svårt att förklara hur det kommer att se ut, men jag lovar att det kommer bilder!! Efter festen ska jag bo hos min gull Bella! hihi.


vad tråkig jag är

Somnade med datorn i knät och tv:n på.
Vaknade i tid, trots att jag var skit trött.
Gick runt i huset som en zombie, bra övning inför halloween festen på onsdag.
Skulle få skjuts av mamma.
Ingen bil.
Missa tåget.
Missa Eos.
Hämta blå hårspray till Elin hos pappa.
Åka 9.
Ha Svenska.
Ha Mentorstid.
Köpa svart hårspray.
Ha Engelska.
Åka hem.
Träffa Tobbe.
Sortera filmer.
Skriva medea, tal till den morderna kvinnan.
Plugga matte (yeah we'll see about that...)
Kolla Desperate housewives.
Sova.

Så ha en trevlig dag, kanske hör av mig med något ni faktiskt vill läsa, senare.


helgen min

Skrev ingenting igår, för jag orkade inte!

Saga och Karin gjorde iallafall mig sällskap hem och det var mycket mysigt, jag visade dom runt i (för ovanlighetens skull) regniga och kalla Katrineholm! Sen på kvällen åt vi på king's och då kom Tobbe också! Sen film och mys och astma pump osv. Känner att jag babblar på om ointressanta saker...

Vår stad håller på att renoveras, den kommer att bli jätte fin! Var inne på Lindex idag, det är den första affären som blev klar, eller en av de första. Mycket fint var det!! Blev inköp av ett par leggings och en ny plånbok också!

Nu är jag hos Tobbe, kommer vara här tills imorn. Mys!

Imorn är det teater och sen ska jag kolla när Tobbe spelar match. Roligt!


rundvandring i min stad

Asså seriöst, jag måste skaffa mig ett liv. Jag har legat här heeela eftermiddagen, gick ner och åt lite, sen upp hit igen sen gick jag ner och åt igen? Seriöst, tjock och lat verkar jag ju va!

Tycker även att Tobias kan sända iväg ett sms till mig så att jag vet att han lever!! Men naaej, släckten är tydligen mycket intressant! haha. Ja jag känner mig lite ensam för tillfället!

Imorgon blir det skola, såklart, typ, matte, historia och engelska i någon ordning ! hääh Sen blir det hem besök av Saga och förmodligen Karin också! Mys! Deras förväntningar av Katrineholm är låga, mycket låga... Tur det!

Det första dom kommer se är det här:

höjer ju inte direkt förväntningarna...
sen kommer de förmodligen att se detta:

Lite fint med fontän ju... meeen,...
Sedan blirde nog lite torg:

Ser nog inte riktigt ut sådär imorn, jag menar, ingen snö...
Sen kanske vi tar oss bort så de kan se detta:

Vijolen, som innehåller, netto, intersport, bokia, marema, någon helso crap butik och jöjje's!!
Sen kommer vi iallafall, har jag bestämt, komma hit:

Hoppas bara inte gubben är där, han verkar ju läskig ju! haha.
Men asså, Katrineholm KAN vara fint också... Heders!


Min stad, mitt hem, Katrineholm! hahahahahhahahaha vilket skämt...


idrottar'n #1

Jag är så sjuuuukligt trött!!! Sprungit flera mil idag på 16 minuter! Eller ja, inte flera mil kanske, men det kändes som det! Men jag och min kära Jocke peppade varandra hela vägen och vi klarade det! På 16,42 sprang jag och Jocke var lite före mig! En stor stjärna i kanten till moi och jockis!

Jag ligger just nu på en madrass i mitt rum, kände att sängen var för hög, den är ju hela 30 cm hög eller nått... haha! Naej men jag hamnade bara här. Kollade runt lite på kläder och så somnade jag lite då och då. Blev lite sova, lite kolla, lite sova, lite kolla. osv.. haha!

Är också sjukligt puss sugen... Men får väl vänta tills imorgon för idag kommer jag icke att träffa min man, haha!


not a happy aquarium

Har inte skrivit på ett tag, internet har krånglat.

Vill iallafall berrätta en rolig men ganska sorglig händelse.

Min kompis har fiskar, såna där svarta i ett litet akvarium ni vet. När jag var hos henne nu i helgen så visade hon mig en utav fiskarna och sa "jag tror han kommer dö av fettma!!" Fisken var verkligen jätte, jätte tjock. Den hade typ bristningar i sidan!

Sen igår så får jag ett sms av henne där hon berättar att hennes fisk begått självmord!! haha, buhu. Hon skulle tydligen mata sina fiskar och då försökte tjockisen simma upp och ta mat men han "ramlade" bara hela tiden. Tillslut gav han upp och kröp in i ett hål och la sig sedan på rygg för att dö.

Lite hemskt var det men, aah jag skrattade lite. För vem har hört talas om en fisk som begått självmord?!


that's me

arg, förbannad, ilsken, sur, pisst, grinig, tjurig, putt, osv.....

vad tänkte dom?

Är ganska sur faktiskt!

För jag skulle byta idag till halebop vänner student, ett abonemang. Sen när jag ska precis beställa så står det att man måste vara 18 för att kunna köpa det här... eeh? Student? Så får man inte ta del av student rabatten? För skriver jag över mitt nummer på pappa så får ju inte han någon rabatt precis? Hur fasen tänker dom?!

Iallafall, ska fylla på min telefon på vanliga sättet idag iallafall! SUG på halebop abonemang. Annars är dom jätte bra!


trött och kall

Hejhallå, har inte blivit mycket sömn i helgen. Detär Tobbes fel, okej, det där lät inte bra men det är inte som det låter. hah! Han har bara behövt gå upp tidigt och då har jag behövt gå upp med honom. pff. Igår morse skulle han ut och koll på rally så då fick jag gå upp mysiga 08.50 (!) trött!
Somnade i soffan med min kära bror när vi kollade på film sen! Kände att det var lyckat! haha!

Sen var det fest hos Emma igår så då kom Tobbe och jag hem runt 1 och somnade kanske halv 3 eller nått haha! Sen skulle Tobbe upp 09.50 (!) så jag är skapligt trött! Tror det är därför jag fryser som en jävla gnu också! HUR KALLT SOM HELLST ÄR DET!

Måste få tag på Andrea idag också, eftersom hon har mitt tågkort! haha!


kortis

Naej nu ska jag fixa mig lite sen ska jag iväg till mariakyrkan för att glo på min kära syster när hon sjunger kör sen bär det iväg till Emma-Pemma på party! Nice!

Och föresten vet ni hur ont det gör i mig att jag inte kan sma?!?!?! Jag dör snart!!!!!


varför kan man undra!

Usch vad jag hatar humör svägningar och ont i magen!!

Det är sjukt jag blir så arg för ingenting och ledsen för minsta lilla! Det suger. Eller ja att bli jätte arg passade mig ganska bra på amtten. Min mattelärare gjorde fel och körde ut två i min klass (varav en är mexican och kan typ bäbis svenska, ni vet sån som man pratar när man är bäbis, och den andra översatte till henne, inte hela tiden men en stund.) ah så körde han ut dom och sen frågar han oss om han gjorde fel alla bara jaa!! Sen sa han typ "men det är väl inget att bråka om?" Alla säger då "jooo" Sen blir jag sur och säger "MEN DÅ GÅR VÄL JAG OCKSÅ UT DÅ!!" Sen gick jag ut och sen kom ganska många gående efter mig. Liiite stolt blev jag allt! haha.

Men annars hatar jag humörsvängingarna, Tobbe kom senare än vad han sa till mig igår. Och hade jag varit en normal människa hade jag sagt okej då kan jag göra något vettigt så länge som att typ räkna matte. (hahahahaha) aah men nu är inte jag en normal människa, jag blev så ledsen och när han kom var jag så himla sur men sen sa jag åt mig själv på skarpen att nu f¨år jag sluta vara en sån jävla mes och vara glad!! Sen var jag det, och vet ni? Jag skiter i jävla humörsvängingarna och är glad ändå!

Det där med ont i magen är också något nytt jag har börjat med, varje gång jag äter något mår jag illa och vill dö, känns som att jag vill gå och föda i ett hörn som Elin skulle ha sagt! Får sååå ont i magen, så det bidrog liiite till min surhet igår. Förlåt Tobbe min underbara pojkvän som står ut med mig trots att jag blev sur! Älskar dig<3


kärleken är underbar

♥ 9 månader! ♥

Jag älskar dig Tobias Börjesson!

jag älskar idrott, verkligen inte alls!!!!

Jag tror helt seriöst att min idrotts lärare är djävulen... nej  föresten, jag vet att hon inte är djävulen. Hon är mycket, mycket ååååh så otroligt mycket värre än djävulen!!!

Hon är satt på denna jord för att plåga mig. Jag lovar!

Idag började vi med hoppning av hopprep, aja det är väl ganska okej. OM MAN INTE HAR NÅGON SOM ÄR VÄRRE ÄN DJÄVULEN I IDROTT!!! Hon sätter igån väääärsta remix låten med bajshögt tempo och säger "hoppa i takt nu!" Man bara ajaa okeej, så klarar man den men sen, nu hoppar ni på ett ben! NEJ! Vill inte! Men aja, klara det med okej, höga knän och byt på varje. (vid det här laget är man så slutkörd att man skulle kunna dö...)

Sen ni! Sen ska vi ha styrka... Det var 9 stationer. Vid varje station skulle man hålla på i 40 sen vila 20 sen köra 40 igen, alltså sekunder! Sen skulle man gå 20, springa 40 och vila 20. Sen är man vid nästa station! osv.

Stationerna var utsatta i en "ring" typ och i mitten, där står hon, och njuuuter!! Njuter av att vi arma små barn lider!! Lider av otrolig smärta!! USCH! Hon står och typ hånflinar och tar våra sårade känslor våra "emo"-känslor och blir starkare. Hon lever på svaga barn! LOVAR!!



veckan som försvann

Är det bara jag som tycker att veckan försvann? Det är fredag imorn, och jag kommer inte ihåg vad jag gjorde igår?!

Jaaag,.. eeh. Jo jag, kom hem sent för jag fick ta ett senare tåg, var med Tobbe och sen teater så var det ja! Men aaah, någon har satt mitt liv på speed, fast forward liksom... Men det gör inte mig något! Jag gillar när tiden går fort, dock inte helgen! Men iallafall!

Sovmorgon till 1 imorn, eller ja 11 går tåget... Men ah sen så är det lååång rast! hihi.

Saknar Tobbe!! Helt sjukt, som jag pratade om för ett litet tag sen, jag saknar honom så himla mycket när jag inte sett honom på en dag. Jag ringde honom idag när jag kom hem bara för att jag kände att jag skulle gå under om jag inte gjorde det, kanske tillochmed börjar gråta lite av panik.


datakunskap for life

Jag tog på mig min vinterjacka idag. Min tjocka, tjocka vinterjacka!! Fett kallt va det. Jag höll ändå på att frysa sönder när jag cyklade till tåget imorse. Kan i och för sig bero på att jag har klänning och strumpbyxor på mig. Men det är ju kallt för det? haha!

Föresten så har Martin, min kära vän i Kiruna 15 cm snö ute!!

Plus att det är så himla störande att vakna på morgonen och verligen tro att det är mitt i natten... Gå upp och duscha när det är kolsvart!! Inte kuuuuul...


ojoj

Det är lite för mycket i mitt huvud just i detta nu känner jag, det snurrar. Ser inte riktigt klart. Jobbigt!!

Tänker nog lite på vart Becca och jag ska ta vägen i 3 timmar mitt i natten i Linköping i slutet av november. Men främst tänker jag på att jag måste ringa till farmor och se hur det är med farfar. Det får mig snart att gå sönder att jag inte vet hur han mår!

<3


irritationsobjekt

Små saker jag verkligen irriterar mig på är!:

*Folk som åker åt fel håll på parkeringen på ica, TROTS pilarna!!

*
Folk som inte förstår vad märkena på trottoaren iform av cyklar betyder?! Jo men jag går mitt i, oj där kom visst en cyklist. Eh jag flyttar inte på mig!!

*
Folk  som hälsar på en genom att säga "hej hanna!" som man inte har en aning om vem det är!!

Det är yttepyttesmå saker jag stör mig på här i världen! haha


någorlunda annorlunda

När man går/cyklar ensam i mörkret brukar de flesta skrämma upp sig själva och tycka att de är förföljda osv. Jag är annorlund! (chokerande, jag vet!!)

Men så här är det, jag ser inga pedofiler som försöker fånga mig eller phsykon som förföljer mig utan jag ser döda råttor på vägarna och skorpinjoner som kryper omkring. Obehagligt är det också vill jag lova. Kanske inte lika, men iallafall! haha!


Becca<3

Hellu, provet idag gick asbra! Vem hade anat att jag var ett underbarn i grekisk mytologi?! haha! Inte jag iallafall!!

Just nu sitter jag i min säng och bredvid mig sitter Becca på en madrass. Min underbara Becca! Vi har glott på Ugly Betty och Desperate housewives!!! Asså det är såå bra! Jag typ, dör! Nej men det är helt underbart spännande! hihi.

Vi har även bokat våran resa till Lund!! 20 November åker vi klockan 08.14! shit! Sen åker vi hem kl 23.23 på söndagen!! Hemresan tar endast 7 timmar!!! haha! Vi anländer till Linköping klockan typ 3 på natten och när vi hade bokat klart och allt ser vi att tåget ifrån Linköping till Katrineholm inte avgår förns typ 6!!! Lyckad!! Haha, väntrummet öppnar 04.45. Så vi kommer få sitta ute i kylan (slutet av novemberkylan!!) och vänta!!!! Jag tror jag kommer dö lite! haha!

Men det är såå värt! För att få träffa vår underbara Evelina!!


En bild på mig och Becca ifrån nyår. Låt mig försäkra er om att det endast är cola i glasen och har bara varit det. Vi är bara lite speciella! Älskar den här tjejen!!


ångest.

Hej , sitter här och läser igenom svenskan lite, har prov imorgon. Gretisk mytologi eller nått! haha! Jätte lätt är det iallafall! Så jag har inte behövt plugga såå mycket. Haha, bara för att jag säger så så kommer jag säkert inte kunna någonting imorn!!

Men iallafall, det jag hade tänkt skriva i detta inlägg är att jag kommit på att jag nog är sjuk. Underbart sjukt kär i Tobbe. Asså, helt galet. Hoppas min svensklärare läser detta föresten! haha! Men iallafall! Tobbe var här förut, kom och mötte mig vid tåget och sen åkte vi hem till mig! Sen aah, då när han åkte hem x-antal timmar senare så när han gått utanför dörren så började jag sakna honom. ca 1 sekund efter han gått fick typ ångest över att han inte var nära mig! Det har inte gått över än!! Jag behöver honom verkligen nära mig helatiden!!

Vill bo hos honom. Men vill inte bo liksom hemma hos honom för det är elakt mot mina föräldrar och visevärsa... Men aah, vill bo med honom. Men jag antar att våra föräldrar får spader, hjärter, ruter och klöver om vi skulle vilja flytta nu... Aja! Jag bara önsketänker lite! (Mamma om du läser detta, ta det posetivt!)


Dum och blåst!!

Har ni någongång fått den där känslan när ni verkligen, verkligen tror att det är på ett sett, men efter mycket om och men kommer på att "vafan? det visste jag ju att det inte är!!".

Har ni vart med om det?

Jag hade en sån upplevelse häromdan! Man känner sig så förnedrans dum och blåst i hela huvudet!!

Det började såhär att jag och Tobbe, som alltid har våra små diskutioner, gick och pratade lite så nämde jag att min faster har varit med i os. Han bara coolt! Men aah det har ju jag också...
H: Jahaaa? I vilken gren då?
T: I... eeh,.. öööh,. äppelpallning!!!
H: jahaa!! På så vis, niiice!
T: Japp, jag vann faktiskt! Höst os 03!
H: Jag bara ahaaa, vart hölls det då?
T: Sverige såklart!
H: jaha? Hålls det alltid här?
T: njeenjaa nej ett år hölls det i Finland!
H: Det går ju inte...
T: Vadårå?
H: Det växer ju inga äpplen i Finland!!!

Där övergick vårt samtal till ett seriöst samtal där Tobbe försökte övertala mig om att det faktiskt visste kan växa äpplen i Finland och jag kom med argument som "Det växer bara granar där!!" och "Det är för kallt!!" och typ "Har du någonsin hört talas om Finska äpplen?!?!"

Tillslut var jag tvungen att smsa 118118... Här är svaret.
"Hej! Visst finns det äppelträd även i Finland. Vilda äpplen växer främst i sydväst Finland, men i trädgårdar i hela landet. Trevlig kväll! Hälsningar Eniro 118 118" Jag bara vaaa?!?!

Asså, jag kände mig så otroligt dum och blåst!!


Här har ni en bild på min faster som faktiskt var med i os, i brottning. Men åkte ut ganska fort men ändå! haha!




lite to much.

Berättar lite i punktform vad som händer just nu.

Är i stort behov av mina vänner just nu.
Vill att min farfar ska bli frisk och komma hem.
Orkar inte plugga till svenskan.
Behöver en filmkväll med någon som jag kan prata otroligt mycket med.
Behöver en tjejkväll.
Behöver Tobbe mer än någonsin.
Måste prata med Nicklas, har inte gjort det på x antal dagar.
Skulle kunna somna, nu.



pussel

Var med Jessica ikväll! Blev inget hos Felix, blev hos Emmas boyfriend istället. Men det var inget roligt så Jessica och jag drog över till käraste Becca och glodde film, tyvärr hanns den inte ses klart på förns jag var tvungen att dra! Snyft. Filmen var ju görbra! The proposal. Mycket underhållande, och många surprises! haha!

Julia kommer hit imorn, tidigt! Bäst jag går och lägger mig.

Är fullmåne ute, konstigt nog så påverkas jag av den. Blir skittrött, men kan dock inte sova! Hemskt. Sen får jag ont i magen, kan också vara mensvärk har inte listat ut det än! hääh.

Kändes så bra att träffa både Jessica och Becca, träffas ju inte så ofta nu. Det suger. Jag måste börja prioritera mina vänner lite mera, annars kommer jag förlora dom. Sad but true. Visst har jag införskaffat mig många nya vänner som är helt underbara men det är ju faktiskt inte samma sak som vänner man haft länge, som man har många minnen med. Som aah helt enkelt hör till mig liksom. Som en bit.


Inte alla indianer i kanoten

Nu kommer Jessica snart hit, sen ska vi mysa här en stund och sedan vidare till Felix för mer mys med lite folk! Det gillas!

Tobbe spelar sm i Stockholm hela helgen.

Imorn är det teater!

På måndag har vi.. hm... skutt måndag i skolan... Har jag bestämt. Grattis!


bulldoozer behöves!

Någon som vet någonstans där man kan hyra en bulldoozer?

Funderar starkt på att göra det... Vill åka med den ner till Lund och sedan bulldoozra bort Evelinas skola och skyffla hit den till Katrineholm. För jag behöver ha hem min underbart söta vän. Det är inte rätt att hon inte är här.

Ja jag har fått galna-sakna-evelina-sjukan... Den är livsfarlig, och det ändra botemedlet som finns är rätt evelina... Och det kommer jag inte få bot på förns v.44! Men det är inte sååå långt kvar iallafall! Det är jag glad för!

Jag räknar dagarna!!












Nalle Puh!

Nalle puh är en smart typ. Så fina citat. Kollade på Puh citat när jag redigerade bloggen, som ni ser finns det ett på headern. Så fina... Finns så många. Det tog ett tag att välja!

Alla är så sanna med, den här tänkte jag ha först "Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till Tisdag". Jag tyckte den var så gullig. Men jag tyckte att den jag tog passade bättre!

Har bakat puhs chokladkaka idag också, med min bror! haha! Skit lätt.

Smula ner 150g digestivekex i en skål.
Smält 150g blockchoklad.
Smält 150g smör+2msk honung i en annan kastrull på låg värme.
Gegga ihop och ner i en smörad form, tryck i cocktail bär lite där du vill ha dom.
In i kylen i några timmar
Min står i kylen och stelnar nu.











ny design

Sådärja!

Vad tycker ni?
Jag har varit redigt akvtiv med den här redigeringen, det blev fel med headern typ 2158237489 gånger,.. iallafall typ 4. haha!

Sen så drog jag ut min kära pojkvän i skogen igår för att fota. haha, jag smsade honom och sa "du ska fota mig sen!" Han bara okeej? haaha! Men det blev måånga bilder och jag lyckades solla ut de jag ville ha! hihi.



Här är en av mina favorit bilder som vi tog igår!



idol

Jag tror aldrig jag varit såhär inne i idol något år tidigare, nu har jag tillochmed två favoriter!! Visst har jag haft det tidigare, men inte såhär tidigtpå säsongen! hihi. Mina favoriter är Tove Östman och Erik Grönwall!



Här har vi deras senaste uppträdanden, och ikväll kan ni räkna med att jag sitter framför tv:n!!

p.s i slutet av klippet på Erik kan jag inte låta bli att garva. "I 40 år har mina mamma sagt att jag sjöng bäst i världen, sen kom du!" haaahahahahahaha! Jag dör!


nu vet ni

Hanna gillar just nu:

Att träden ändrar färg; finns det något underbarare än att träden sakta men säkert ändrar färg till de härliga oreanga, röda, gula och mörkgröna nyanserna? Nej tror inte det!

Höst mörkret; Jag vet inte vad det är, men jag älskar mörkret, kanske är det mystiken om att man aldrig kan veta vad som riktigt händer?

Filtar!; Vad är väl en mysig filt att kura in sig i när det blir kallt! Sitta där och bara må bra under sin filt!

Varmoboy!; Oboy är ju det härligaste som finns och sen sitta och kolla på någon bra film i höstmörkret med en kopp varm choklad är ju helt enkelt aas skönt!

Koftor!!; Jag är helt kär i höstens absolut härligaste plagg!! Alla färger, tjocklekar, hellst långa koftor är ju det bästa som finns!

Halsdukar och mössor; Måste ju vara de näst bästa plagget på hösten, det är så mysigt, jag känner att allt är mysigt! Det beror på kläderna!

Hanna ogillar just nu:

Att vädret inte kan bestämma sig!!; Blir så irriterad när det på morgonen är svinkallt så att man tar på sig allt mysigt och varmt som finnsoch sen får ta av sig allt under dagen för att det blir för varmt och då får man för mycket att släpa på istället!

Tunga väskor; Beror på det där med kläderna, och läxorna! Usch!





idol föralltid!

Idag har man varit ledig, studiedag you know!

Fick iallafall gå upp klockan 6 för att fira min bror och sedan vara barnvakt till 9... pff. Sen annars har jag klippt mig gått runt lite på stan markerat mitt revir på Tobbes skola. haha!

Sen runt1 åkte jag till min kära farmor! Åh hon är nog den finaste människan som finns, hon har alltid varit min stora idol! Jag fick massa god mat och vi pratade om massor, sen gick vi ut i trädgården och jag hjälpte henne för det är så mycket och hon orkar inte så mycket eller jo men hon oroar sig så mycket för min kära farfar som ligger på sjukhuset i Eskilstuna och mår inte alls bra... Jag är helt förvirrad för det, mina känslor är helt uppochner vända. Jag känner även att farmor behöver någon som är hos henne nu, så där kommer jag tillbringa så mycket tid som möjligt!

Iallfall, det jag skulle komma till var att jag mådde så bra av att känna at jag gjorde nytta. Att jag gjorde någon så glad för något jag gjorde som egentligen inte är någonting för mig! Jag menar jag klippte ner alla blommor så dom växer upp igen nästa år. Det tog mig kanske en timme? en och en halv? att göra det i hela deras trädgård och hon blev så tacksam och det värmde hela min kropp! Goda gärningar förlänger livet tillsammans med en jävla massa kul!