Läkare borde gå kurs i vänlighet!

Om man är läkare, ska man inte då ha gått en speciell kurs i hur man bemöter folk på ett trevligt sätt?
Det tycker i alla fall jag, men det hade verkligen inte läkaren jag var hos idag!
Jag kommer in och direkt efter vi klivit in säger hon "vad är det för fel på dig då?" (inget var så god och sitt eller något i den stilen) Så berättar jag att jag har eksem vid ögonen och det enda hon har att säga är att jag ska sluta sminka mig, och så förklarar jag att det inte kan vara sminket, att jag har psoriasis (har inte väldigt allvarlig, jag har det) och att det väl kunde vara det?
.
"Nej, det är sminket"
"Men jag har ju prövat att gå utan smink och det försvinner ju inte?"
"Lilla gumman det räcker inte med bara några dagar" (LILLA GUMMAN?! hur nedvärderande är inte det då?)
"Men nu är det ju så att jag gick utan smink HELA sommaren"
"mmmhh,"
Känner att jag ägde henne där?
In kommer en till läkare kollar och frågar vad jag behandlat det med hittills, jag tar upp salvan och visar.
"vad är det här?...."
"jag har köpt den på apoteket? Den är för ögon och läppar.."
"Ja den fungerar inte i alla fall" (Neheeeeee, jag som var här för att säga att min salva fungerar fint??)
.
Till slut kom de fram till (efter MYCKET letande i böcker) att det finns en receptfri salva på apoteket som KANSKE fungerar... Känns bra att dom har koll och så? Känns även bra att det där besöket hade gått dubbelt så fort eftersom jag lika gärna kunnat gå till apoteket på en gång??

Kommentarer
Postat av: Julia

Tanten var säkert sur bara för att hon inte visste hur man sminkar sig.....

2010-09-28 @ 23:47:29
URL: http://jeew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback