What's going on in the fikaroom??

Nu är det såhär att här på "jobbet" finns det ju folk som verkligen gör någonting och jobbar på riktigt (i sure hope so!) och för de människorna och för mig med för den delen så finns ett fikarum.
.
Där brukar jag sätta mig coh äta lunch och varje dag jag varit och ätit så har samma tant suttit där , hon ser ganska fåning ut och liksom inget speciellt, inte jätte gammal, inte ung, inte sur, inte glad. Lite trist med andra ord.
.
Hon har nyligen köpt en lott (en litenlitenliiiiiten stuga... 5m2 säkert...) och jaa, dag ett på hennes prat så pratade om hur hon hade köpt stugan och hur glad hon var och å vidare, men grejen är den att det är den enda hon pratar om!! För varje gång jag ser henne prata med någon pratar hon säkert om lotten, gräsklipparen hon köpt till lotten, vad för slags redskapsbod hon bör skaffa till lotten, hur hon ska klippa gräset på lotten... omg, jag går av! Vissa personer måste verkligen köpa en bok med samtalsämnen. (samtalsämnen för idioter borde boken heta.)
.
.
Försökte se om det fanns någon sådan bok, men icke, får väl skriva den själv då!
Det här är en typisk lott, även kallad kolonilott, kolonistuga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback