Dag 9, Min tro

Jag tror på allt som går att bevisa, jag tror på kärleken, jag tror på vänskap och jag tror på att leva i nuet.
.
Går det inte att bevisa, som till exempel alla religioner där man tror att en gud har skapat världen och kan komma in och ändra på saker han/hon/den/det inte tycker om, jag tror inte på det men lägger mig inte i om andra tror på det. Det är inte upp till mig.
.
Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet, det är inte något som bara händer, det är något som byggs upp med tiden. Något som jag respekterar otroligt mycket.
.
Jag tror inte på den falska vänskapen där man pratar skit om alla och sedan så fort man vänder ryggen till så pratar den skit om en själv. Falskhet är bland det värsta jag vet.
.
Jag tror på att leva i nuet och inte planera allt för långt fram, vi levde då, vi lever nu och vi bara kanske lever imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback