Dag 25, En första.

Min första dag på gymnasiet.
Jag var sjukt nervös, fattade egentligen inte vad jag gett mig in på! Men jag åkte i alla fall till tågstationen och sen såg jag Mirjam (vi gick i samma teater men vi pratade inte så mycket, visste att vi skulle gå i samma klass nu så satte mig bredvid henne!) och Vincent (vi hade gått i samma klass i 7an och tyckte han var brutalt konstig!! förlåt vincent...)
Vi pratade lite och Mirjam frågade om jag visste vägen, som tur var gjorde jag det, eftersom jag varit där förut. Hehe.
Kommer inte ihåg så mycket mer förutom att Mirjam och jag var allmänt lost när vi skulle till aulan.. I alla fall så satt det en tjej framför oss med prislappen kvar i tröjan, vi kunde verkligen inte hålla oss för skratt! 75% rea hade det varit på tröjan om någon undra..
I alla fall blev vi indelade i klasser, gick till ett klassrum och satte oss i en ring, kommer ihåg våran mentor Johan (som jag tyckte såg otroligt läskig ut?? Hur fel hade jag?) när han skulle ha upprop och ropade upp alla och sa "ja den enda som saknas är Martin som är på filminspelning!" (med Martin menade han Jocke..) Jag gjorde desperata försök att förklara för honom att han inte alls hette Martin! Men det gick inte, så Mirjam och jag började ju skratta igen!! (Alla trodde vi var två blonda fjortis bästisar... haha)
Sen skulle vi säga "Hej jag heter.. och jag är bra på att.." Jag sa Hej jag heter hanna och jag är bra på att vara förvirrad... Seriöst?
Mer kommer jag inte ihåg från dagen, bara det att Mirjam och jag för alltid kommer undra varför vi aldrig pratat tidigare?? Dumma dumma flickor.
Darling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback