intressanta ointressanta saker

Tänkte bara berätta om vår svensklärare. Han heter Sylve nånting och är så jävla cool i huvet! Helt klart. Så himla skön. Jag menar han pratar och pratar om antikens grekiska litteratur och får den faktiskt att vara intressant! Sen så helt plötsligt kommer han ur ämnet och pratar om något helt annat. Haha och sen snabbt in på exakt samma ställe där han var innan.

Kan ta en sak han sa idag t.ex. Som jag aldrig hade kommit ihåg om det inte just varit Sylve som var läraren!

I Ankikens Grekland var homosexualitet mycket vanligt. Man trodde att för jätte jätte länge sen (alltså då från deras tidsperspektiv) att människan hade två könsorgan. Antingen hade man två av samma eller ett olika. Sen så blev guden Zeus mycket arg på människorna av någon anledning och skar alla människor i hälften. Nu hade man alltså bara ett könsorgan. Sen så tror man alltså att meningen är att man ska hitta sitt saknade könsorgan liksom. Och hade man ett av samma då faller man för någon med samma och viseversa.


Haha, ganska intressant teori faktiskt! haha

Nej nu ska jag gå och plugga svenska. BARA för att det är Sylve! haha.

Kommentarer
Postat av: Carolina

HAHA! Han är ju så jekla störtskön asso.



ALL MAKT ÅT TENGIL! eller, nej! JAG MENA SYLVE!!

2009-09-29 @ 18:53:30
URL: http://priickiigtparaply.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback